onsdag 17. april 2013

Zoom Zoom Zoom!!!

Det skulle ikke gå så lenge før frøken "her skal det gå fra null til hundre" datt ut av treningsrutinene som var planlagt. I går var jeg sliten, men jeg kom meg ut og fullførte ei styrkeøkt. Klarte 14 reps med 27,5kg i benkpress, så i neste styrkeøkt skal jeg øke til 30kg. w00p w00p!
I dag har jeg hatt en dårlig dag. Var sliten før jeg gikk inn porten til barnehagen. Selvfølgelig var det i dag barna valgte å være helt atale, så jeg sovnet nesten i pausen. På slutten av dagen hadde jeg generert en solid hodepine og den har fortsatt ikke gått bort. Jeg tok en paracet i håp om at det skulle forsvinne, og tok litt etterpå frem hoppetauet, men det dundret i hodet for hvert hopp. 


Nederlag! Men, hei, sånn skjer. Det vil jo alltids dukke opp noe som gjør at man må utsette en trening. Det skal jo selvfølgelig ikke gjøres til en unnskyldning. Jeg må jobbe hvis jeg skal gjøre en endring i livet. Jeg vil ikke lenger være hu som kan gå en hel dag og bare ha spist en pose potetgull og en sjokoladeplate, uten noe (og da mener jeg UTEN NOE) annet. Vel, ok, kanskje en skål med oreos og melk, og noen kopper kaffe. Da har jeg også bare sittet foran mac'n og sett på en hel sesong av en serie jeg akkurat har oppdaget. 

Men jeg har en relativ aktiv hverdag. Jeg eier ikke rolig ganglag, noe venninner ofte kommenterer, og har ikke en jobb hvor jeg sitter stille. Det har nok mye med å gjøre at jeg ikke er mer overvektig. Jeg skriver mer fordi jeg gjorde en test på en side som fortalte meg at min livvidde/mageomkrets var over idealmålet på 80cm eller noe sånt. Jeg er en stasjonær person. 20 timer på fly er bare digg, så lenge det er gode filmer på skjermen, og jeg har med meg musikk på øret og en god bok (eller to).

Mer harde fakta:
Høyde : 160cm
Vekt : 57kg

Har tenkt på at jeg må ha en gulerot! Og siden jeg er så glad i treningstøy, så fant jeg ut at en gulerot burde være en ny CW-X tights. ;) De er ikke billige, men de er flotte! Både å bruke og å se på.

CW-X Revolution tights - en kompresjonstights som gir ekstra støtte og stabilitet til bl.a. knær, hofter, legger, og nedre rygg. Litt farger må man ha, så valget vil være denne i "black/rainbow". 

Først satte jeg 3km på 15 min som et mål for guleroten,
men nå er jeg ikke helt sikker. Er det for lett?
Jeg må jo jobbe for det, men er på 18 min nå. Er
så usikker på hvor lang tid det vil ta og være nede i 15min.

Jeg får tenke litt på det.

I tillegg har jeg lekt litt med tanken på å designe en løpeskjorte til iForm-løpet, som jeg har planer om å melde meg på. Jeg vil ha noe morsomt som kan underholde publikum og de som løper. :)




Blir det en hit eller hva? 
hehe...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar