mandag 15. april 2013

Actic er redningen

Omg! Har du noen gang prøvd å finne tips til styrkeøvelser eller?
ALLE vet hva som er best og mest effektivt, og ALLE har en eller annen 
kilde som viser til at en øvelse er skadelig. Gjør disse for å få sinnsyke armer! Øvelsene som gir deg flat mage på 8 uker er her! Spurt deg ned i vekt! 10 minutter er nok med disse effektive øvelsene!
 Er ikke bare bare for ei jente fra landet, hvis trening bestod i gym på skolen og en halvhjertet fotballtrening i uka, å få et grep rundt hva hun burde drive med.

Jeg har lenge hatt treningsstudiovegring. Ihvertfall apparat-seksjonen. Tidligere har jeg som regel småløpt forbi de i frykt for at de skal ta tak i meg og sluke meg levende. Sykkelen er trygg, og etterhvert kom jeg meg da opp på denna tredemølla. Har ikke falt av enda (bank i bordet). Det blir ikke bedre av disse muskuløse mennene som pumper jern som gale i vektrommet, eller de utallige ulike øvelsene man kan velge i. Hvem er best? Hvordan gjør man de mest effektivt? Hvor mange repetisjoner? Hvilke øvelser går bra sammen? Hvilke starter man med? Jeg er et eneste stort spørsmåltegn. 

Actic har vært redningen! Jeg har jo trent litt styrke før. Klappet litt på apparatet for nedtrekk, tatt noen knebøy fordi ei venninne klarte å overtale meg til å bli med på prøvetime, og noen mageøvelser i slynge. Men jeg har vel ikke akkurat presset meg selv så veldig. Gratis veiledningstimer ved medlemsskap på Actic var gull. Nå har jeg fått satt sammen et lite styrkeprogram for hele kroppen med hjelp av en vennlig instruktør. Følte meg maks bøs når jeg skulle ta benkpress med bare stanga i et vektrom full av muskelmenn. NOT! Jeg kan nå si at jeg er oppe i 27,5 i benkpress, så nå har jeg ihvertfall vekter på stanga (de minste mulige vektene, men dog vekter). haha! Jeg må opp i 30 kg i benkpress, som er et av kravene ved opptaksprøve til politihøgskolen. Men selv om jeg har blitt pekt i riktig retning, må jeg jo fullføre de selv, og øke vekter, utøve riktig teknikk, osv. For et slit! 0_o


Den til venstre er min rumpe! Just sayin'!

Jeg har forresten latterlig liten armstyrke. Min forbannelse er personen som viste meg "jente push ups" (altså, knærne i gulvet) på ungdomsskolen. Hvorfor skulle det være nødvendig? Kunne vi ikke ta vanlige push ups, og heller ta litt færre enn gutta? I dag klarer jeg ikke en eneste vanlig push up!! Ei jente i sin beste alder du liksom. DET må gjøres noe med! Men, hvordan skal man mest effektiv klare å trene seg opp til å ta push ups. Man må trene på det for å bli bedre, men når du ikke klarer de i utgangspunktet så er det jo ikke bare bare. :/ Dette er jo et aspekt som ikke lover fullt så godt for opptaksprøven, siden en øvelse er pull ups ved lav bom. Ikke en racer der enda gitt! :o



BAM!
Burde henge opp et bilde av fett på kjøleskapet,
og skapdøra, og brodere det på en pute i sofaen!
Er så sykt lett å glemme seg!
"Det er jo ikke så farlig" "Jeg kan unne meg såpass"
"Er jo egentlig ganske fornøyd med formen min"


It's all LIES!!




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar