tirsdag 18. september 2012

Fjellfilmfestivalen 12

I helga dro jeg sammen med SummitSiri til fjellfilmfestivalen. Den fant sted på Gjendesheim. Hyggelig helg hvor man kunne få med seg mange forskjellige filmer, foredrag, og turer/aktiviteter. Fristet definitivt til gjentakelse. Det begynner å bli litt småkjølig, og det hadde nylig snødd over Valdresflya. Men med gode klær finnes det jo ikke dårlig vær?

Skulle det være noe å utsette på så måtte det være vindværet. Vi var bombesikre på at teltet kom til å lette om natta og at vi våkna flere meter fra der vi satte det opp. Men det skjedde ikke. Kjente virkelig på naturkreftene når vi befant oss på toppen av Knutshøe, som ble toppturen vi valgte den helga. Det var null kontroll over eget liv. Men det var morro. Likte turen. Knutshøe var passe høyt og hadde varierte passasjer, og jeg likte partiene som krevde klatring. Var overraska over meg selv, for var ganske sikker på at jeg ikke hadde kondisjon til en så lang tur. Men vi tok det i et rolig tempo, for jeg og Siri måtte jo filme litt og ta litt bilder innimellom. Turen er på 12 km, og tok rundt 5 timer. Leste etterpå at den regnes som krevende og anbefales for erfarne fjellfolk. Heldigvis overlevde jeg allikevel. ;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar