tirsdag 3. juli 2012

Inspirasjon og motivasjon



Good things come to those who work hard


Fitnessiden på Pinterest er min inspirasjon for tiden. Så mye bra quotes, og bilder av sykt trente kropper. Hadde en time med personlig trener her for to uker siden fordi det var gratis ved oppmelding til Elixia, og hun snakket med meg om viktigheten av mål! Jeg hadde ingen mål, bare at jeg ville komme i bedre form. Men hva er god form for meg? Å være sterk, løpe raskt, løpe langt? Maraton? Halvmaraton? 5km? Så jeg har tenkt litt på mål. Jeg ville  fokusere på styrke og kondisjon, og et mål er å kunne løpe halvmaraton. Også tenkte jeg at kanskje det kunne være et mål å klare brannmann kravet, eller politikravet , eller noe sånt? Er vel noe som å løpe 3000m på 14 min, 20 push ups, 30 sit ups, 3 stk kroppsheving.


Jeg har ingen historie med løping. Jeg har holdt meg unna så godt jeg kan, men har skjerpet meg det siste året. Nå løper jeg faktisk regelmessig på tredemølla, og kjøpte meg terrengsko her i går, så nå skal jeg bevege meg ut også. Kondisjonen er første prioritering, for det er det jeg syns er værst. Styrke finner jeg mer givende, og det blir variert. Å løpe er monotont, og jeg sliter med disiplin og utholdenhet. Jeg gir fort opp, men det vil jeg prøve å endre.




cake wins


Kosthold er en helt annen ting, og noe jeg burde ta tak i. I juni har jeg faktisk mest sannsynlig spist mer fisk til middag enn jeg har gjort i hele fjor. ;) Men jeg har et så stort godtesug, og da spesielt sjokolade. Nei, egentlig ikke spesielt sjokolade. Jeg stapper i meg alt: Is, potetgull, sjokolade, smågodt, kjeks, osv! Det er vilt, og jeg skjønner jo at det må reguleres også. Mer sunn mat, mindre søtsaker. Gi meg viljestyrke! 

Pinterest skal hjelpe meg med å holde motivasjonen oppe. Så ønsk meg lykke til. ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar