torsdag 12. januar 2012

Smoothilicious

Mine smoothier blir liksom ikke så velskapte som de i min nyinnkjøpte smoothie-bok. Den kan ha noe med at jeg er kronisk innefor det området å ikke følge oppskrifter og lage mine egne varianter. Slikt skjer fordi jeg ikke er strukturert når jeg handler inn ingredienser. Har som regel bare halvparten av ingrediensene til en smoothie, og slår heller to halve oppskrifter sammen til en. Men selv om folk sier det ser ut som noe mindre delikat, så smaker det ikke så værst. Dagens smoothie har kanskje det mest suspekte utseende, men smaker syrlig og friskt.


Smoothie nr. 3

2 kiwier
1 del tørkede aprikoser
Spinat
2 håndfull Goji bær
1 ts Gurkemeie
Tropisk Nektar



Dette er boka som skal utvide min smoothie kunnskap. Det er mer enn en haug smoothie oppskrifter, med informasjon om hva ulike ingredienser faktisk er godt for. Grunnen til at jeg har Gurkemeie i smoothien min i dag for eksempel, er at den har en betennelsesdempende effekt, kan ha en positiv effekt på hjerte- og karsystemer i form av senkning av kolesterolnivåene, og sikkert noen andre goder. 


Om ikke lenge så håper jeg at mine smoothier skal ha et like uimotståelig utseende som denne: 





Yummy Yummy Yummy, I got <3 in my Tummy!




EDIT: Vel, skulle kanskje ventet til jeg hadde fullført hele glasset med denne smoothien. Den ble faktisk litt kvalmende etter hvert. Jeg er jo egentlig ikke fan av aprikos, men trodde det ikke gjorde noe når det ble blandet. Er litt usikker på om det var aprikosen eller gurkemeien som er årsaken, men må være en av de for de er de eneste ingrediensene jeg ikke har brukt før. :p Så, ikke prøv å lag denne oppskriften. ;) Den er kanskje sunn, men også under gjennomsnittet god. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar