tirsdag 31. januar 2012

IceQueen I shall be!

Kari Traa ullsokker + Pannebånd og skiskoa


Fischer Power Wax




Silje er klar for skitur! :D I fjor var det Afrika tema i januar (bestilte tur), i år
er det vintersport som er temaet, og jeg har nesten blitt fast inventar på InterSport.
Karen som jobber der er jo så hyggelig og hjelpsom, selv om jeg blir litt flau når
jeg er der tre-fire ganger på en uke og han hjelper meg hver gang. Skulle tru jeg kom for
noe annet, men kjøper ikke ski til 1700,- bare fordi han er kjekk. :p


Så nå har jeg endelig langrennski. Har vel ikke eid mitt eget skipar på over 
15 år nesten. Ihvertfall 13. Litt usikker på hvor langt tilbake før jeg ikke hadde ski, 
for jeg hadde det jo en periode, selv om jeg ikke brukte de. :p


Var i Trysil i helga og da måtte jeg ha litt utstyr. Jeg er jo faktisk glad
i å gå på ski har jeg funnet ut, og det var jo på tide. Andre gangen jeg var
innom InterSport kjøpte jeg meg skibukse, for eneste jeg eier er jo en tynn
langrennsbukse. Ikke fullt så kult hvis man skal ake eller være litt ute i snøen.

Det som var en enda større overraskelse er at jeg dro tilbake til Intersport i går for å sjekke ut alpinutstyr! :D Fikk låne et par Carvingski i Trysil og testet alpinanlegget der. Sykt sliten, men det var veldig morro. Kan tenke meg at det bare blir gøyere når jeg får litt kontroll, og klarer venstresving ordentlig også. hehe... Hadde to gode coachere som gav meg litt tips og triks.


Fant et par fjorårets ski av Völkl som passet perfekt (148). Jeg måtte fire litt
på krava, men tenker at jeg landa på et par bra ski. Så stakk innom igjen i dag og
ble gullkunde. Hadde det vært noe som het det så hadde jeg blitt det ihvertfall.
Skia er av typen Völkl Aire, 2011 modell. De kostet over 4000,- vanlig, og ca 1500,- for binding eller noe sånt, men fikk de for 2000,-!
Men så må man jo ha gode støvler, hjelm, briller, og staver, og selv om jeg fikk 20% på støvler og 15% på hjelm og slikt så blir det jo litt penger.
*BLAKK*




Head Skiboot Dream 8.5 One


Völkl Aire, 2011


Hafjell, fjellkjøring neste! ;)
Morro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar