fredag 6. januar 2012

Fredagskos!

I dag hadde jeg klokken på 07:00, og skulle opp og hoppe før fuglene feis. Planen var å kicke dagen i gang med litt trening på Høgskolen, før jeg satte meg ned på biblioteket og kom igang med semesterets pensum. Etter to timers slumring skjønte jeg at jeg ikke kom meg opp og slo av alarmen. Sov til 12. 


Når jeg lå der og slanget gikk det opp for meg at jeg kanskje merker på dagliglivet det faktum at jeg har lavt jern innhold, hemoglobin eller hva det var dama i blodbanken sa. Var nemlig der i går, men fikk for 2. gang ikke gi blod. Nå hadde jeg til og med fått med jerntilskudd som jeg hadde poppet i mellomtiden. Vel, jeg fikk mer jerntabletter og skal prøve igjen i April. 


Nå er klokka snart 15:00 og jeg har lest et par sider av en artikkel i pedagogisk psykologi, og laget dagens smoothie. Den ble god, og jeg tror den kan funke som en frokost-on-the-go for frøken A-menneske! 


Smoothie nr.2 i 2012 bestod av
1 stor gulrot
1 banan
1 kiwi
2 håndfull goji bær
1 liten mengde frossen bærblanding (blåbær og mango)
og appelsin juice



Denne flaska rommer 1 liter, og planen er å fylle den med en god smoothie før jeg tar retning mot skolen om morgenen. Boka jeg kjøpte har mange gode forslag så jeg skal prøve å være litt flink til å variere. Det står mye om kosttilskudd inni der, som protein pulver, og etc., men jeg kommer nok ikke til å gå all the way. Alt det stæsjet er ufattelig dyrt, og jeg er ikke helt fanatisk. Men driver å leser meg litt opp på egenskapene til enkelte ting, som feks: acai pulver, chia frø, linfrøolje, lakrisrot, etc. Jeg vil også prøve å bruke spinat, brokkoli, ingefær og slike ting i smoothiene, for jeg er ikke flink nok til å lage grønnsaker til middag (bortsett fra min awesome kylling wok), og disse har mye gode kvaliteter som jeg burde fått i meg. ;) 

Så nå vet dere planen min. Håper jeg klarer å skape et sunnere kosthold, både variert og jevnt. Har også planer om å ikke kjøpe sjokolade, men har en ufattelig mengde i hus som man må bli kvitt først. ;p

Ha En Strålende dag!! 

<3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar