lørdag 11. juni 2011

Not a Bummer Summer!

For en gangs skyld skulle jeg ha mye å gjøre i sommer! :)
Jeg skulle ikke bli sittende alene med pus og med den eneste oppgaven å lese mest mulig bøker og få best mulig brunfarge.
Men her sitter jeg da, i Lillehammer uten en dritt å gjøre, og det er ikke sole-seg-være engang.



Neida, dagene går for tiden med til å forberede reisene som venter.
Jeg skjønner at jeg ikke kan farte så mye rundt før jeg reiser, for jeg har ikke penger til det, så jeg har boltra meg innendørs i håp om å bruke minst mulig penger så jeg kan anskaffe litt awesome stæsj til turen(e).



Har lest utallige sider med pakketips, og det er mye jeg skulle ønske jeg hadde, men jeg har godtatt at jeg skal jobbe i Namibia, så jeg trenger ikke nye klær. Men, det ER vinter der så er noen ting jeg trenger. Som feks en ullgenser. Jeg tar ikke med meg min Ullvang ullgenser ned dit så en bavianunge kan rive den fra hverandre. ;)


Så det jeg har sett rundt etter de siste dagene og prøvd å finne på tilbud, eller fretex, er:
- Sovepose
(med komfort rundt -5... + liten + billig = ikke lett)




- Dagssekk (Dakine Drafter 50%, 499? Har egentlig Fjellreven sekk som kan brukes, men den har da ikke vannsystem ;)




- Terreng-/tursko (har sett noen på tilbud til 499,- før 999,- men jeg gir ikke opp. str 38 er noen ganger i barnesko, så jeg har trua på noen enda billigere noen)




- Ullgenser (er billige på fretex, men de fleste er str XXL, og lusekofte :/ )



- Belte (Hvis jeg skal ha bavianer hengende på meg er det greit å vite at buksa sitter på)







- Vannflaske (Camelbak ;) 




- Burton Fullzip Sleeper (Kommer med oppblåsbar nakkepute, tannbørste og øreplugger! Spesiallommer for mp3, pass, billetter og mye mer! Eget trekk foran øynene,
custom bagasjetag, og ”travel log” etikett på innsiden av jakken, der du kan skrive hvor du har vært, og dato på reisen. 
Ventilasjon under armene for å slippe ut overskuddsvarme. Hull til tommelen i mansjetten nederst på armene for økt komfort.)
OK, luksusartikkel, men den er awesome!!




Jeg har fortsatt ikke kjøpt flybillett til Canada, så de utgiftene holder meg litt i tøylene, sånn shopping-wise.
Et av høydepunktene i dag var at jeg tjener rundt 4000,- på å kjøpe tur/retur billett! :D Hadde planer om å bare kjøpe en vei i tilfelle jeg ville ta noen utstikkere på vei hjem (feks New York), men enveis er rundt 12000,- og tur/retur 8000,-!
Sjekka continental i stad, og hvis de ikke har noen gjemte utgifter kan jeg få det ned i 7000,- , men da er det et ekstra stopp. Jeg sier bare ekstra tid til å strekke på beina. ;)

Noe har jeg da skaffet meg forresten. Har bestilt journal i dag, som jeg skal ha med til Harnas. :D 
Den blir gravert med "A Soul's Safari to Harnas", og er i typen "bomberjacket", ingen av de ovenfor selv, om den har det designet.

Med den skal jeg prøve å være flink å skrive om det jeg opplever hver dag, ikke bare fordi jeg ikke har med mac'n, men fordi det er mye hyggeligere å ha et slikt minne enn blogginnlegg. Jeg skal lime inn bilder, og div div div i tillegg, så jeg kjøpte en relativt stor en. :) 

Nei, skal jeg browse nettet etter flere tilbudsvarer da? ;) hehe..

<3 <3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar