fredag 17. juni 2011

Bite me if you dare...


Well, that's okey!
Tok vaksiner til Afrika-turen i dag så nå kan dyra gnage
så mye de vil på armene mine, for Rabies-vaksinen er
done and done. OK, jeg må ta to doser til, men jeg er da godt
igang.

Det har visst vært Lillehammerdagene i det siste, og det merket jeg i dag når jeg våget meg ut i sivilisasjonen for å ta vaksinene. Tilbud og stæsj ropte etter meg overalt i gågata, men jeg klarte faktisk å holde meg, men siklet veldig på en del bøker. Jeg har så mange bøker, som jeg ikke har lest enda, så jeg må fortsette med de først.

Jeg overhørte tilfeldigvis en setning fra en forbipasserende inni en av bokhandlerne
 som fikk meg til å tenke litt. Eller, egentlig så var jeg uenig, men jeg kunne jo ikke snu meg, og bare "du, hør her, det er jeg ikke enig i for....."

"Det er så mange bøker jeg leser som jeg legger fra meg og glemmer... Det er ikke bra bøker da."

Det er maaaange bøker jeg har begynt på, men så klarer jeg ikke helt å komme ordentlig inn i de, eller så skjer det noe annet og jeg legger de fra meg. Jeg kan plutselig sitte med fire-fem bøker som jeg leser på samme tid. Før så trodde jeg det var fordi jeg ikke klarte å komme ordentlig inn i boken, men tenk da på pensum i skolen. Du gjør det samme der. Leser om ulike emner på samme tidspunkt.
Men, poenget mitt er, at plutselig kommer jeg på en bok som er glemt, og tar den fram, så klarer jeg ikke legge den fra meg. Det var ikke det at boka ikke var bra, men jeg tror det var timinga som ikke passet. Det samme gjelder musikk. Jeg kan høre en sang og ikke føle noe spesielt for den i det hele tatt, men så dukker den opp igjen senere og blir favorittlåta. Man må være mentalt klar for budskapet på en måte? 

Hver sommer starter jeg prosjekt les-ferdig-alle-bøker-jeg-har-startet-på-iløpet-av-året. Det er ikke alltid jeg lykkes, så det hoper seg litt opp. Dét er noe av det kjipe med å studere, for jeg føler ikke at jeg kan lese noe annet enn pensum. Da får jeg dårlig samvittighet. Men jeg begynner innimellom, i frihelger, eller i ferier, også rekker jeg ikke å lese ferdig, og da blir de liggende. Noen bøker klarer man jo ikke legge fra seg, og da går det som det går. ;)

Vel, med dette så tar jeg fram en av mine påbegynte bøker som jeg nå skal avslutte:
An Abundance of Katherines av John Green

Cheerioooo....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar