søndag 13. mars 2011

O Canada,




My home and Native land
True Patriot love in all thy sons command
With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!
From far and wide,
O Canada, we stand on guard for thee
God keep our land glorious and free.
O Canada, we stand on guard for thee
O Canada, we stand on guard for thee

Jeg er litt i utvekslingsmodus her om dagen, og håper på å få dra til Canada til høsten.
UNBC i Prince George er destinasjonen som er førstevalg.
Fikk beskjed av "utenlandsfyren" på HiL at jeg var den eneste som hadde søkt hittil, både på førstevalget og andrevalget(Presbyterian College i South Carolina et sted), og at det var ganske positivt siden det bare er en utvekslingsplass aka gratisplass. Gjett om frøkna ble glad! For jeg hadde ikke regnet med å få en utvekslingsplass siden snittet mitt ikke er det beste og jeg da ikke akkurat ville være mye til konkurranse.
Men, ikke gled deg for tidlig. For jaggu sa han jo at han var pliktig til å si til alle de som har søkt til Hawaii (sted uten utvekslingsplass og myyyye skolepenger) at de hadde muligheten for en gratisplass. Fml!

Hawaii og Canada kan jo ikke sammenlignes, så mitt håp er at ingen av de velger billigere skole framfor foretrukket skolested. ;) Jeg syns Canada er awesome, og jeg valgte det over Hawaii når jeg så skolepengene, men vi satser på at ingen av de andre er så lett påvirkelige som meg.

Jeg er ihvertfall allerede klar til og dra, og har begynt på skoledrakta. Hodeplagg er oblig siden jeg ikke skal til syden. Her er resultatet etter en helg med "pakking":



Pannebåndet ble litt høyt fordi bladet ble litt stort, men det funker, og skal
nok bli brukt. Jeg lurer på å sy inn fleece innerst. Det vil gjøre det litt tettere,
også vil det skjule de hundre tusen trådene jeg fikk. ;)




Jeg begynte på tøfler her i går men gikk tom for garn. Har aldri laget tøfler før.....


hør på hu a. "har aldri laget tøfler før" Som om jeg har heklet så mye annet? nææt! Dette er vel mitt tredje pannebånd trur jeg? Jeg har heklet noen pulsvanter, også har jeg heklet to luer. Den første lua så jo ikke ut. Husker jeg sa jeg skulle bruke den fordi det var den første lua mi, men nei. Den var ikke god. Ble litt patriotisk under VM så da prøvde jeg meg på en ny lue. Den ble heller ikke perfekt akkurat, men var kul nok, og har da vært i bruk. 


Vel, jeg håper tøflene blir bra, og at det ikke blir som med pulsvantene at jeg hekler en også husker jeg ikke hva jeg gjorde sånn at nr.2 blir helt annerledes. Er ikke flink på å lese oppskrifter så jeg ser på et bilde og prøver meg frem (prøver og prøver. ser jeg at det blir feil så gidder jeg sjelden å rakne det og rette opp feilen. Da prøver vi på noe annet istedet. ). Det jeg har utgangspunkt i er noe sånt:
Disse fant jeg på bloggen HildesVerden


Da skal frøkna pakke litt til.
Har fylt to bager, og tre pappesker med bøker
og har fortsatt bare rørt i overflaten. ;)

<3 Peace Out

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar