fredag 11. mars 2011

Nytt beite...

Bloggdronninga er her!! eller ikke... ;)
Etter å ikke ville flytte bloggen fordi jeg ikke vil miste alle tidligere innlegg, så har jeg endelig latt mine følelser til blogg.no endre det.

Jeg får advare at jeg er like organisert i bloggingen min som i sokkeskuffen min.
Ok, så har jeg faktisk ingen sokkeskuff, men en liten rød bag hvor jeg har sokker og undertøy i. Nei, jeg tuller ikke. Derav navnet rotløs. For øyeblikket bor jeg i et rom i leiligheten til en av mine brødre. ;)



Meeeen, det er en annen historie. En av de mindre spennende. Nøkkelord: Skole, spare penger...

Akkurat nå sitter jeg i en sliten, grønn lenestol ved en peis som begynner å bli varm. Ja, jeg er "hjemme" hos pappa. Rundt meg er det pappesker så langt øyet rekker. Ja, pappa skal flytte. Og hva betyr det? Jo, jeg må pakke sammen alt skrotet jeg ikke tok med meg til Lillehammer. Eller kaste, noe en god del vil bli. Nå kan jeg angre på at jeg var disiplinert og prøvde litt styrketrening før jeg dro hjem igjen. Jeg kjenner det i mage, skuldre, armer, bare av å skifte stilling i stolen. Gjett hvor morro det er å bare esker fulle med bøker ned trappa. ;)

Men hvor skal jeg ha alt? Alle bøkene? Alle filmene? Alle cd'ne?
Siden jeg var 16 så har jeg drømt om å ha min egen leilighet, og drømmen er der fortsatt. Jeg liker ikke dette mellomleddet. I flere år (sier ikke hvor mange i fare for depresjon) har tinga mine vært delvis i pappesker, og nå når jeg pakker ned alle tingene min for endte gang drømmer jeg om store, fine bokhyller, romslige klesskap, etc. etc. Uansett hvor mye lyst jeg har så vet jeg hvor upraktisk det er å ta med meg alt opp til studiestedet. Er sjelden på samme sted mer enn ett år. hehe..
Det største problemet er vel egentlig det at jeg ikke vet hva jeg skal bli når jeg blir "stor" så jeg vet ikke hvor jeg skal bosette meg.
Oslo har jo alltid fristet (litt i utkanten), men syns at Lillehammer er et ganske fint sted å bo også.

- Et sted hvor Amerikakofferten min, og Kurér radioen kan skinne. Hvor bøkene mine kan komme ut av sine ørten pappesker og bager.

Studio?
Lafthus?
Murhus?
Jordhytte?
Rekkehus :/


Og der! Du har akkurat overlevd min første post som begynner på et tema, og ender opp et helt annet sted.  Gled dere til flere poster fulle av frustrasjon, drømmer, planer, musikk, filmer, bøker, og daglige aktiviteter. ;) Eneste tema på min blogg er at jeg skriver det som faller meg inn.

<3 Snakes on a Plane

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar